Wednesday 21 September 2011

TALAM DUA MUKA !!

Salam..

Ari nie mood saya x bpe ok sgt..saya pn x tau la npe..mcm nak marah org pn ade..benggang pn ade..saya nie susah nak benci org..so, jgn bagi saya benci kat spe2 k..topik hangat hari nie..TALAM 2 MUKA !! maksudnya seseorg yg suka bermuka-muka..depan org punya la baik tapi belakang org bukan main lagi dye kutuk..tu la dye hipokrit !! arghhh... sabar je la..

Saya xtau la nape ade org mcm nie?? kalo x suka cakap je depan2..x yah la nak wat cite kat blkg tu k..org macam nie x perlu la nk buat baik ngan dye sebab dye tu talam 2 muka..hah, satu lagi dye tu pndai sangat berlakon tau..kat depan org pijak semut pn x mati, tapi kat belakang..faham2 je la..macam lalang pun ade gak dye nie..isshh2..

Dalam dunia nie, kita x tau sape kwn n sape lawan o sebaliknya..perasaan saya bagai dihiris ngan sembilu..saya rase sangat sedih dgn kewujudan org mcm nie..org yg talam 2 muka nie pulak saya kenal..haishhh...sabar je la..setan bertopengkan manusia !!  org macam nie menyusahkan org je.. hidup dye x tenang kalo tgk org bahagia..

Dye ingat dye tu sape?? kate org nie kate org tu..hmm..suka jage tepi kain org je..bagi nasihat berbagai konon..ingat dye bagus sangat..sme je macam ketam mengajar anak dye berjalan lurus..nak ajar org tapi dye pn x btol..perasan bagus je !! ingat org suka kalo perangai macam tu.. tolonglah !! x de sape suka org talam 2 muka k..what u give, u get back !!

Org talam 2 muka nie susah nak detect..jgn ingat org jahat je selalu talam 2 muka..org baik pn ade tau spesis mcm nie..yg senangnya..kita x tau sape baik n sape jahat..maklumlah dye kan hipokrit..macam ne nak detect kan..hanya Tuhan je tau..Ya Allah !! jauhilah hambamu ini dari org2 seperti itu..

p/s : khas untuk org talam 2 muka yg suka makan kuih talam !!


No comments: